Sağlık

Hemşirelikte hataları önlemek için simülasyon!

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü tarafından tasarlanıp yürütülen araştırma, hemşirelik uygulamalarındaki eksiklikleri azaltacak ve eğitim kalitesini artıracaktır.“Tıbbi Hatalar Odası” simülasyon eğitimi ile hemşirelik öğrencilerinin tıbbi kusurlar konusundaki farkındalıkları artırılırken, simülasyon eğitimi ile çok daha etkili eğitim alınabilmektedir.

Psikiyatri kliniklerinde çalışan hemşirelerin hasta bireylere yönelik uygulamalarında meydana gelen aksaklıklar hem hastayı, ailesini, toplumu hem de hemşireleri olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle hemşirelerin tıbbi hatalara neden olan durumları fark etmeleri ve hasta bireyleri ve kendilerini zararlardan korumak için gerekli önlemleri almaları çok önemlidir.

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Anabilim Dalı tarafından yapılan çalışma, sağlık bilimleri fakültesi hemşireleri arasında yer alacak hemşirelik öğrencilerinin eğitiminde uygun maliyetli, uygulanabilir ve sürdürülebilir bir prosedür olan ‘Tıbbi Hata Odası’ simülasyonunun kullanımının etkili olduğunu göstermiştir. gelecekte sağlık profesyonelleri, öğrencilerin farkındalığının artmasına ve kusur oranlarının azalmasına katkıda bulunacaktır.

Online ortamda gerçekleştirilen simülasyon eğitiminin etkisi incelendi

Araştırmada çevrimiçi ortamda gerçekleştirilen simülasyon eğitiminin hemşirelik öğrencilerinin psikiyatri kliniklerinde karşılaşabilecekleri tıbbi yanılgılara ilişkin farkındalıklarını artırmaya etkisi incelenmiştir. Ön test-son test kontrol seti tasarımına sahip yarı deneysel çalışmada, girişim setine ‘Room for Medical Errors’ simülasyon eğitimi verilirken, kontrol setine sunum prosedürü kullanılarak eğitim verilmiştir.

Araştırmada tüm öğrencilerin tıbbi kavram yanılgılarına yönelik farkındalıklarında artış olmakla birlikte girişim kümesindeki öğrencilerin farkındalıklarının kontrol kümesindeki öğrencilere göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir.

Verilerin toplanmasında ‘Öğrenci Bilgi Formu’, ‘Şizofreni Tanılı Bireyler İçin Vaka Çalışması Formu’ ve ‘Simülasyon Ortamında Tespit Edilen Tıbbi Hatalar Formu’ kullanılmıştır.

Paranoid şizofreni tanısı alan bir birey için çalışma planlandı.

Araştırmanın bilgi toplama aşaması ön test uygulaması ile başlamıştır. Ön testte öğrencilerden ‘Öğrenci Bilgi Formu’ ve ‘Şizofreni Tanılı Birey İçin Vaka Çalışması Formu’nu doldurmaları ve bu ikinci formdaki tıbbi kusurları belirlemeleri istenmiştir. Formu dolduran öğrenciler işletme ve kontrol kümelerine ayrılmıştır. Ön testten bir hafta sonra girişim kümesine simülasyon eğitimi verilirken, kontrol kümesine tıbbi hatalar ve hasta güvenliği sunum prosedürü ile eğitim verilmiştir. Her iki eğitim de online olarak gerçekleştirildi.

Sağlık Bilimleri Fakültesi tıbbi beceri/simülasyon laboratuvarında senaryosu oluşturulan simülasyon eğitiminde öfke ve başkalarına zarar verme riski nedeniyle kendini dizginleyen paranoid şizofreni tanılı bireye yönelik çalışma planlanmıştır. Üsküdar Üniversitesi. Simülasyon laboratuvarında yatağa yetişkin bir model yerleştirilmiş ve model üzerinde, hasta kağıtlarında ve hasta yatağında on beş tıbbi kavram yanılgısı oluşturulmuştur.

Dr. Eğitmen Üye Aydan Akkurt Yalçıntürk: “Tıbbi Hata Odası simülasyon eğitimi hata oranlarını azaltacak”

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Anabilim Dalı araştırma hakkında bilgi verdi. Öğretim Üyesi Aydan Akkurt Yalçıntürk, “’Tıbbi Hata Odası’ simülasyon eğitimi ile geleceğin sağlık profesyonelleri arasında yer alacak hemşirelik öğrencilerinin tıbbi hatalar konusunda farkındalıklarının artırılabileceği sonucuna varıldı. Çalışmanın sonunda hem işletme hem de kontrol grubundaki öğrencilerin tıbbi hatalar konusundaki farkındalıklarının artması ile simülasyon yöntemi ile eğitim verilen öğrencilerin tıbbi hatalar konusundaki farkındalıklarının klinikte arttığı tespit edilmiştir. çevrimiçi ortamda sunum yöntemiyle eğitim alan öğrencilere göre daha yüksek bulunmuştur. söz konusu.

Yalçıntürk, “Hemşirelik öğrencilerinin ruhsal hastalığı olan bireylerde oluşabilecek tıbbi hatalar konusunda farkındalıklarının artırılması, bu bireylere verilen bakımın kalitesini ve mezuniyet sonrası hasta sonuçlarını iyileştirecek, suçluluk ve depresyon gibi duygusal sorunların oluşmasını engelleyecektir” dedi. hemşirelerde tıbbi kusurların neden olduğu meslekten uzaklaşma, mesleği bırakma ve meslekten ayrılma. Hemşirelere açılabilecek davaların önüne geçeceği düşünülüyor.” dedi.

Dr. Yalçıntürk: “Çalışmanın literatüre katkı sağlayacağını düşünüyoruz”

Son yıllarda hemşirelik programı eğitim sürecinde yenilikçi yolların yaygın olarak kullanıldığını kaydeden Yalçıntürk, “Bu yöntemlerden biri de simülasyondur. Ulusal ve uluslararası literatür incelendiğinde hemşirelik öğrencilerinin psikiyatri kliniklerinde karşılaşabilecekleri tıbbi hatalar konusunda farkındalıklarını arttırmak için simülasyon eğitiminin kullanıldığı bir çalışmaya rastlanmamaktadır. Bu nedenle çalışmanın literatüre katkı sağlayacağını düşünmekteyiz. Çalışmanın sonuçlarını göz önünde bulundurarak ‘tıbbi hata odası’ simülasyon eğitiminin hemşireliğin farklı alanlarında ve lisansüstü hemşirelerin eğitiminde kullanılması gerektiğini düşünüyoruz.” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu